Zapotrzebowanie kaloryczne dla kobiety

Kiedy chcemy zmienić swój wygląd, zwykle zaczynamy od pracy nad swoją sylwetką. Czasem jednak trudno jest nam zacząć. Najważniejsze w odchudzaniu jest mądre i zdrowe podejście.

Zatem, ile kalorii powinnam jeść? Niewątpliwie w pierwszej kolejności, powinnyśmy sobie zapisać to, ile jemy (w notatniku lub w folderze na komputerze). Jest wiele aplikacji, albo internetowych kalkulatorów dietetycznych, które pozwolą nam przeliczyć kalorie produktu. Trzeba też się zważyć i zapisać wynik. Pomocny będzie wskaźnik masy ciała BMI (Body Mass Index). Dla przykładu, kobieta mająca 165 cm wzrostu mieści się w przedziale masowym od 50 do 67 kg i jest to prawidłowa masa ciała. Jeżeli BMI pokazuję nadwagę, to jak najszybciej powinnyśmy znaleźć przyczynę przyrostu masy ciała. Zdrowa, młoda kobieta, która nie uprawia aktywności fizycznej, powinna spożywać od 1500 do 2000 kcal dziennie. Nie powinno się wtedy obserwować tycia, tylko utrzymanie stałej wagi. Ta sama kobieta, jeśli uprawia jakąś aktywność fizyczną przynajmniej 3 razy w tygodniu powinna spożywać więcej kalorii od 2000 – 2500 kcal. Trzeba pamiętać, że skoro już kontrolujemy to, co jemy (zawartość kaloryczną), warto też przyjrzeć się, że kaloria kalorii nie równa. Zamiast mniejszej porcji fast foodów, powinniśmy jeść normalnej wielkości zdrowy posiłek. Mogą to być kasze, mięso i duża ilość sałaty (która przeważa na talerzu). Piramida żywieniowa przez lata została zmodyfikowana i to właśnie owoce i warzywa znajdują się na pierwszej pozycji. Zalecane jest spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Dzień możemy zacząć od soków owocowych, albo koktajli z dodatkiem mleka roślinnego (bo takie jest zdrowsze od krowiego – coraz mniej ludzi trawi laktozę). Kolejnym posiłkiem może być sałatka z jajkami i orzechami – dla nasycenia. Następnie zupa, chociażby najprostszy, zdrowy dla kości, rosół. Drugie danie wedle uznania. Jeśli uwielbiamy makarony, powinniśmy je zamienić na makarony pełnoziarniste, albo najlepiej kasze. Kolacja powinna być spożywana nie później niż o 18 i najlepiej, jakby była łatwostrawna. Dzięki temu będzie nam się lepiej spało. Jeśli będziemy pilnować kalorii, zamieniając niezdrowe na zdrowe produkty, zauważymy, że wcale nie musimy chodzić głodne. Najlepiej jest jeść wiele mniejszych posiłków dziennie, niż jeden duży, ponieważ wtedy najczęściej sięgamy po szybkie i niezdrowe fast foody. Zmieniając dietę zauważymy lepsze samopoczucie, skóra będzie rozświetlona, paznokcie przestaną się łamać, a włosy wypadać. Gdy nie dostarczamy wystarczającej ilości witamin (można zrobić badania krwi, żeby się o tym przekonać), możemy się wspomóc suplementacją. Najwięcej witaminy C znajdziemy w cytrusach, a minerałów w zielonych warzywach. Oprócz odpowiedniej diety, sport powinien być ważną formą spędzania czasu. Zapobiega powstawaniu cellulitu, sprawia, że skóra jest bardziej napięta. Jeśli nie chcemy, albo boimy się zapisać na siłownię, możemy wybrać się na spacer, albo wycieczkę rowerową. Zdrowe żywienie i sport, pomoże w jak najdłuższym utrzymaniu świetnej sylwetki i życiu w zdrowiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *