Jak się zdrowo odżywiać, gdy nie mamy czasu na gotowanie?

0
58

Zdrowe odżywianie w obecnych czasach jest bardzo ważne. Chcemy uniknąć kłopotów ze zdrowiem, z samopoczucie, chcemy schudnąć, chcemy jeść bardziej wartościowe posiłki, jednak najczęściej kończy się to na planach. Okazuje się, że czeka na nas mnóstwo wymówek, które te plany niweczą. Bez wyrzutów sumienia sięgamy po słodki batonik, słodzony napój, a kiedy nie mamy czasu na gotowanie po pracy  – zamawiamy fast – food, który jest najprostszym, a zarazem najgorszym wyborem.

Co zrobić, aby nasze plany nie kończyły się zanim na dobre się zaczęły? Jak zdrowo się odżywiać, kiedy nie mamy czasu lub chęci na gotowanie, zwłaszcza, kiedy ciężko pracujemy?

Po pierwsze – śniadanie

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest jedzenie śniadania. Możemy zorganizować sobie poranki tak, aby znaleźć kilkanaście minut na przyrządzenia i spokojne zjedzenie zdrowej kanapki, która dostarczy nam niezbędnej energii na początek dnia. Dzięki śniadaniu będziemy mogli skupić się na pracy, a w porze obiadu nie rzucimy się na byle co, aby tylko zaspokoić nasz wilczy głód. Zalanie owsianki ciepłym mlekiem i skrojenie do niej jabłka czy banana nie zajmuje całego poranka, podobnie jak przygotowanie jedzenia do pracy. Możemy wstać 15-30 minut wcześniej lub zrezygnować z porannej prasy, aby znaleźć czas na zdrowe nawyki.

Po drugie – jedzenie do pracy

W pracy zawsze mamy przerwę na zjedzenie czegoś pożywnego. Nie możemy zapominać o lunchu, który jest jednym z ważniejszych posiłków w ciągu dnia. Prócz lunchu możemy również wyrwać chwilę w trakcie pracy, by zjeść kanapkę bądź jakiś owoc. Musimy jednak pamiętać, żeby przygotować sobie w domu taką zdrową przekąskę lub obiad i wziąć z sobą do pracy. Lunch nie zawsze musi być ciepły, może wystarczy nam sałatka? A na przekąskę garść orzechów pozytywnie wpływających na pracę umysłu. Sam obiad można przygotować z wyprzedzeniem, zamknąć w lodówce lub zamrozić. Jest wiele opcji, dzięki którym możemy zrealizować swoje postanowienie o zdrowym odżywianiu.

Catering dietetyczny

Catering dietetyczny

Bardzo wygodnym i niezwykle zdrowym rozwiązaniem jest skorzystanie z cateringu dietetycznego. Catering dietetyczny Kielce to zazwyczaj 5 doskonale zbilansowanych posiłków dziennie, które przyjeżdżają do nas codziennie rano w specjalnych boksach. Bez problemu możemy zabrać je do pracy lub szkoły. Dieta pudełkowa z dowozem układana jest przez wykwalifikowanych dietetyków, dlatego możemy być pewni, że nie znajdziemy w niej zbędnych kalorii czy niezdrowych posiłków. W każdej firmie cateringowej znajdziemy do wyboru różne opcje smakowe – od klasycznych, po wyszukane diety rybne, wegańskie, o niskim indeksie glikemiczny – po różne opcje kaloryczne – 1000 kcal, 1500 kcal, 2000 kcal czy 2500 kcal.

Jeśli chcemy zamówić taką dietę, musimy sprecyzować, jaka konkretnie nas interesuje i zamówić ją w sprawdzonej firmie cateringowej. Jeśli jednak nie jesteśmy pewni żadnej firmy, warto skorzystać z porównywarki cateringów dietly.pl, w której wystarczy podać lokalizację, a w zamian dostaniemy wszystkie dostępne firmy cateringowe wraz cenami, konkretnymi ofertami i opiniami klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here